
Pozycjonowanie strony jako forma promocji
Pozycjonowanie strony internetowej to proces, który odpowiednio przeprowadzony przynosi długofalowe efekty. Należy jednak liczyć się z tym, że często jest to proces wymagający poświęcenia nieco czasu, na który składa się wiele czynników i działań, więc osiągnięcie zamierzonego rezultatu może wymagać cierpliwości, wiedzy i wdrożenia odpowiednich rozwiązań. Alternatywą dla pozycjonowania jest płatna reklama. Tylko z którego rozwiązania warto skorzystać? Czy samo pozycjonowanie strony internetowej może być jej jedyną promocją?
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Decydując się na pozycjonowanie jako formę promocji strony internetowej, należy wiedzieć, że jest to ogrom działań, jakie należy podjąć, aby zwiększyć widoczność witryny w internecie oraz większych jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Nie jest to zadanie łatwe, ale bardzo opłacalne, dające długofalowe efekty. Warto jednak przy tym wiedzieć, że jest dość wymagające, ponieważ obecnie na wyniki w rankingach Google wpływ ma nawet 200 czynników.
Skuteczność pozycjonowania zależna jest przede wszystkim od zastosowania się do jak największej ilości czynników, decydujących o pozycji strony w rankingu.
Dlaczego warto być cierpliwym i skorzystać z pozycjonowania strony internetowej?
Od początku 2012 roku rozpoczął się bardzo burzliwy okres w pozycjonowaniu. Okres ciągłych zmian, okres kar i strachu pozycjonerów o własny byt. To także czas obaw właścicieli sklepów internetowych, stron sprzedażowych i innych komercyjnych projektów. Skoro każdy miesiąc przynosi kolejne zmiany, czy da się dziś skutecznie i bezpiecznie pozycjonować?
Pozycjonowanie składa się z dwóch elementów: optymalizacji (SEO) w obrębie serwisu oraz zdobywania linków do strony. Dawniej główny nacisk kładziono na zdobywanie odnośników, bowiem to one gwarantowały wysokie pozycje. Od kilkunastu miesięcy sytuacja uległa całkowitej zmianie: dzisiaj agresywne linkowanie kończy się tzw. filtrem, czyli obniżeniem pozycji serwisu na jedną lub więcej fraz kluczowych. Dla wielu biznesów oznacza to olbrzymie kłopoty, a dla niektórych – śmierć. Czy możesz sobie pozwolić na takie ryzyko?
Skuteczne pozycjonowanie to takie, które zostanie przeprowadzone przez specjalistów, a więc może przynieść naprawdę wiele korzyści firmie. Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania to większa widoczność strony, a tym samym zwiększone szanse na to, że użytkownik internetu kliknie jej odnośnik i zapozna się, a nawet skorzysta oferty na niej zawartej. Każda z osób odwiedzających stronę internetową jest traktowana jak potencjalny klient, a więc im jest ich więcej, tym lepiej.
Dodatkowo warto pamiętać o tym, że dobra widoczność strony sprzyja też budowaniu rozpoznawalności marki i kreowaniu je pozytywnego wizerunku.
Pozycjonowanie czy reklama?
Każda firma, która decyduje się na rozpoczęcie swojej działalności w sieci, na samym początku nie ma lekko i musi mierzyć się w bardzo wieloma wyzwaniami, których celem jest przede wszystkim zdobycie nowych klientów i utrzymanie ich przy sobie. Pozycjonowanie to doskonała forma promocji, niezwykle skuteczna i dająca długofalowe rezultaty. Jednak wymaga ona czasu i sporo pracy, więc początkujący przedsiębiorcy nie skorzystają na samym starcie z wdrożenia takiego sposobu promocji. Nie oznacza to jednak, że rozpoczynając działalność w sieci, należy unikać działań SEO – wręcz przeciwnie.
Pozycjonowanie daje jeszcze lepsze rezultaty, gdy jest połączona z inną metodą promocyjną, przynosząca znacznie szybsze rezultaty np. reklamą. W takim przypadku dobrze przygotowana reklama (która z kolei bardzo często sporo kosztuje) pomoże dość szybko zdobyć potencjalnych klientów, a efekty pozycjonowania pojawiające się po czasie pozwolą na utrzymanie większości z nich, a także zdobycie nowych.
Choć reklamy mogą być skuteczne, warto liczyć się z tym, że to szybka forma promocji, jednak nie zawsze pozwala na utrzymanie klienta na stałe, na czym zależy większości firm.